Subject: KAASAMISKUTSE: Euroopa Liidu digitaalsete reisidokumentide kasutuselevõtmise määruste pakett
From: "Katarina Budrik" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "TTJA" <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Oct 2024 16:05:04 +0200

Tere!

Siseministeerium kutsub Teid osalema Eesti seisukohtade kujundamises
Euroopa Liidu reisidokumentide digitaliseerimise määruste ettepanekute
paketi kohta, kuhu kuuluvad:

1.	Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määruse ettepanek digitaalse
reisirakenduse loomise
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52024PC0670&q
id=1730209213842>  kohta, COM(2024) 670; ning
2.	Nõukogu määruse ettepanek isikutunnistustel põhinevate
digitaalsete reisitunnistuste
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52024PC0671&q
id=1730209726957>  väljaandmise ja nende tehniliste standardite kohta,
COM(2024) 671.

Kaasamisprotsessi raames ootame Teie arvamusi mõlema määruse ettepaneku
kohta, mida menetletakse ühtse paketina. Algatuse tekstid on leitavad
linkide alt. Kui toetate kõnealust määruste paketti märkusteta, siis palun
andke sellest samuti meile teada.

Reisidokumentide digitaliseerimise määruste paketi lühikokkuvõte:

Ettepanek sisaldab digitaalsete reisidokumentide ühtse raamistiku
(COM(2024) 671) ja Euroopa Liidu digitaalse reisimise mobiilirakenduse
loomist (COM(2024) 670). Ettepaneku eesmärk on muuta Schengeni alale
sisenemine ja reisimine lihtsamaks ja turvalisemaks, leevendada survet
piiriületuspunktides, lühendada piiriületuse ooteaega ning tõsta
piirikontrolli  turvalisust.

Digitaalne reisidokument on digitaalne koopia füüsilise dokumendi kiibile
kantud andmetest (näiteks dokumendi kasutaja üldandmed ja näokujutis).
Digitaalse reisidokumendi loomiseks ja kasutamiseks arendab eu-LISA
mobiilirakenduse „EU Digital Travel Application“.  Mobiilirakenduse
valmimise tähtajaks on 2030. aasta ja see peab ühilduma Euroopa Liidu
digiidenteedikukruga. Ettepaneku kohaselt on digitaalsete reisidokumentide
kasutamine inimestele vabatahtlik ja tasuta. Euroopa Liidu
liikmesriikidele pannakse kohustus digitaalset reisidokumenti välja anda
ja sellega reisimist võimaldada.

Ootame Teie arvamusi määruste ettepanekute paketi kohta hiljemalt reedeks,
8. novembriks meilile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Kui Teil on küsimusi, siis võtke minuga julgelt ühendust!

Tervitades
Katarina Budrik
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 516 1454
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.